Saksbehandler

Velg Administrasjon i venstremenyen på hovedsiden etter innlogging i KK2. Nede i høyre hjørne er kortet Saksbehandler, her vises informasjon om innlogget saksbehandler:

  • Navn
  • Telefon
  • E-post
  • BrukerID, som er brukernavn ved innlogging
Rediger saksbehandler

Opplysninger om saksbehandler kan redigeres ved å klikke på knappen «Rediger Saksbehandler». Skriv inn de ønskede endringer og avslutt ved å klikke på Lagre-knappen.

Opplysninger som kan endres på Rediger saksbehandler:

  • Ditt navn, vises i tiltak til skyldner
  • Signatur Navn, hvis utfylt vises dette i rettslige tiltak
  • Nivå, tilgangsnivå satt av saksbehandler med administratorrettigheter på Saksbehandlerstyring
  • BrukerID, som er brukernavn ved innlogging
  • Telefon, vises i tiltak til skyldner
  • Mobil, brukes ved glemt passord. Vises ikke i tiltak til skyldner
  • E-post, vises i tiltak til skyldner
  • Tyngre innfordrer, velges om en saksbehandler som overta alle saker når saken går over til tyngre innfordring
  • Tyngre innfordrer for spesifikk reskontro, dersom en saksbehandler skal overta saker for en bestemt avdeling/oppdragsgiver
  • Nytt passord, dersom man ønsker å endre passord som brukes ved innlogging
  • Bekreft nytt passord, må være likt som «Nytt passord» dersom passordet skal endres
  • To-faktor autentisering, på høyre side på dialogboksen
Tyngre innfordrer


Dette valget brukes hvis man ønsker at KK2 automatisk skal overføre en saker fra saksbehandler til tyngre saksbehandler når sakene går over til tyngre innfordring, vanligvis er dette etter betalingsoppfordringens forfall.

Vis alle saksbehandlere

Her vil man se alle saksbehandlere som har tilgang til kreditorer men er inne på. Man vil her kunne se:

  • BrukerID, som er brukernavn ved innlogging
  • Nivå, styres av saksbehandler med administratorrettigheter
  • Navn
  • Telefon
  • E-post
  • Tyngre innfordrer, dersom dette er fylt ut vil valgt saksbehandler overta saker etter saken er gått til tyngre innfordring
  • Aktiv, det er ikke mulig å aktivere eller dekativere tilgang til saksbehandlere fra dette bildet. Det må gjøres av saksbehandler med administratorrettigheter på Saksbehandlerstyring.
Ny saksbehandler

Ny saksbehandler opprettes ved å klikke på «Ny Saksbehandler» nederst i bildet. Når det er gjort vil denne dialogboksen åpnes:

For at ny saksbehandler skal kunne opprettes må enkelte felter være utfylt, mens andre er valgfri:

Må være utfylt:

  • BrukerID, som er brukernavn ved innlogging, skriv dette ned og gi til ny saksbehandler
  • E-post, vises i tiltak til skyldner
  • Nytt passord, skriv dette ned og gi til ny saksbehandler
  • Bekreft nytt passord, må være likt som «Nytt passord»

Valgfri felter:

  • Telefon, vises i tiltak til skyldner
  • Tyngre innfordrer, velges om en saksbehandler som overta alle saker når saken går over til tyngre innfordring
  • Tyngre innfordrer for spesifikk reskontro, dersom en saksbehandler skal overta saker for en bestemt avdeling/oppdragsgiver

Felter som ikke skal fylles ut av den som oppretter saksbehandleren, men skal gjøres av ny saksbehandler ved innlogging:

Fullfør oppsettet ved å klikke på Lagre-knappen. Det vil vises en melding om saksbehandler er opprettet nederst i Saksbehandlerkortet.